Ett försök till en novell del 1

Ett försök till en novell

 

Av Annica Jacobson

 

 

Det är dags och gå hem nu mannen, säger jag och klär på mig, döljer min nakna kropp. Mötet är över, en timme, pengarna rakt i handen, jag gör mitt jobb och sen får han gå hem. Jag gräver i min handväska efter ett paket cigaretter och tändstickor. Mannen ligger naken i sängen, helt avslappnad. Han är hårig, hårig på bröstkorgen, armarna, benen och på könet. Han tycker om när man drar lite lätt i håret, han gillar hårda tag. Jag vet inte hans namn, det ingår i jobbet. Här är vi anonyma, både männen och flickorna som jobbar här. Mannen suckar tungt och böjer sig över sängkanten för att hitta kalsongerna som är slängda på golvet. Jag hittar cigarettpaketet och tändstickorna, stoppar ciggen i munnen, tänder den och tar ett djupt bloss. Det gör jag varje gång, efter sexet, tar jag alltid en cigg. Mannen har fått på sig alla kläder nu, går fram till mig och smeker mig lätt på halsen och drar fingrarna genom mitt lockiga hår. När ses vi igen min skönhet? väser han. Han låter som en orm. Du får boka tid nere vid receptionen, säger jag och tar ännu ett djupt bloss. Jag går därifrån, stänger dörren in till rummet och går in till sällskapsrummet där alla vi flickor är om vi inte jobbar. Sällskapsrummet har röda väggar, och tavlor på kungligheter. Vi brukar drömma om att bo på ett riktigt slott, vara sällskapsdam för män och kvinnor med kungligt blod. Ibland har vi tur, då kungligheter kommer hit och vill ha sex. Vi brukar tävla, den som har högst status är den som har knullat med flest kungligheter. Två flickor satt på den stora svarta soffan och spelade schack. Lolita och Fransesca heter dem, båda rödhåriga och svarta långa klänningar med volanger, allra bästa väninnor, ingen kan komma dem emellan. De har till och med vänskapsarmband och bor i samma lägenhet. Ingen kan rubba deras vänskap. Hej damen! säger dem samtidigt. Man kan tro att dem är tvillingar. Vissa säger att dem två har ett sexuellt förhållande ihop. Vem leder? frågar jag och nickar mot schackbrädet de har lagt upp på bordet. Fransesca, säger Lolita och flinar. Jag ler och sätter mig jämte dem, studerar deras miner, deras koncentrerade miner och deras drag. Vem kan tro att vi är horor, när vi ser så sofistikerade ut och spelar schack? Vi pratar aldrig om jobbet, bara när vi har nåt intressant och berätta. Som kungligheter. Ny kund, säger våran chef som kommer in till rummet och tittar på mig. Dags och jobba igen. Våran chef är en man, ganska snygg, och lång. Men ingen har någonsin haft sex med han. Förutom en. Maria. Han är helt besatt av Maria, troligen kär. Men Maria är inte kär i någon. Hon vill inte va kär i någon. Hon avskyr män. Jag stiger upp, går mot dörren. Idag har jag en röd klänning på mig, också lång med volanger. Stilettklackar förstås, som man måste ha på jobbet. Männen gillar det. Jag går mot receptionen, och får syn på den vackraste mannen i hela mitt liv. Så perfekt, så vacker. Jag har aldrig sett något liknande. Alldeles vit hy, klarblåa ögon, och mörkbrunt lockigt hår. Han spärrade ögonen när han såg mig, jag gick blygsamt fram. Chefen beordrade mig att snurra runt så kunden få en hel blick. Sägs om henne va? säger chefen. Helt okej, säger mannen, med en väldigt vacker mörk röst. Våra blickar möttes, och jag rodnade. Jag har inte rodnat mot en man på länge. Inte sen de första gångerna jag jobbade på denna bordell. Det var något särskilt med den här mannen. Helt okej? Är det allt? Jag kände mig förnärmad. Han går fram till mig, perfekta steg, allt han gjorde var perfekt, han tog min hand och kysste den. Hans läppar var iskalla. Jag ryste. Han tittar upp mot mig. Var inte hans ögon blåa nyss? Nu var dem kolsvarta. Han studerar mig. Jag känner mig iakttagen. Jag skruvar lite på mig, försöker få kontroll på läget. Så ska vi sätta igång? frågar jag och tittar på han, döljer mina rädslor, en rädsla över hur vacker denna man är. Han nickar, håller fortfarande kvar min hand och ser på mig. Jag leder han bort från receptionen, genom en dörr, genom sällskapsrummet, där jag känner Lolitas och Fransescas svartsjuka blickar och in till rummet där jag precis var med den andra mannen. Rummet är också rött, vara chefen tycker det ger en varm och porrig känsla. Sängen är väldigt stor, med svarta sidenlakan. Förutom sängen, finns en stor spegel på taket ovanför sängen, en svart byrå till höger om sängen och en liten spegel på den. I byrån finns redskap som handklovar, piskor och ögonmasker. Hur vill du ha det? frågar jag och är fortfarande fascinerad över hans ögon som skiftade färg, jag var säker på att dem var klarblåa alldeles nyss. Han svarar inte, han tittar sig runt i rummet. Jag tar 500 för varje timme, säger jag och lägger mig på den stora sängen, drar ner ena axelbandet och tittar på honom. Han stod vid byrån och stirrade på mig, och helt plötsligt låg han över mig. Bara sådär, helt plötsligt. Jag hann inte se hans rörelser. Jag blev chockad och rädd. Är du rädd? frågar han. Nej, säger jag, fast jag var det. Han tittar in i mina ögon, han kunde se att jag var rädd, jag kunde inte dölja det.

 


Ni vet att ni älskar mig!

Var vänlig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback