Its not really my problem if they think im wierd sid vicious

2010-04-30 @ 18:00:29

 

Försöker ta mig igenom den ensamma fredagkvällen (har bara mig själv att skylla), var bjuden på fest idag men jag har ingen ork eller lust, blir party imorgon istället. Är lite nere för en viss sak med men som är privat.

Allting var så enklare när man var liten, eller hur? Man grät men det gick över fort. När jag var liten var jag så imponerad av Pippi Långstrump, inte för att hon var stark och modig utanför alla de här småsakerna som att äta en gräddtårta med sked på sin födelsedag helt för sig själv, hänga upp julklappar i träden på julafton, baka pepparkakor på golvet och det bästa, skura golven med borstar fastspända på fötterna! Men det jag var mest imponerad över var nog hur hon sov, med fötterna på kudden :)

Jo minsann, hon är en bra förebild för barn, även om hon är mkt ensam. Trots Lilla Gubben, Herr Nilsson och Annika & Tommy var hon ju ändå rätt ensam, speciellt på högtiderna.

Ikväll ska jag kolla på nån gammal dvdfilm, Edward Scissorhands kanske? Glömma bort verkligheten och allt vad den tillhör, sen går det fort till morgondagen och då blir det en bra dag med mys med familjen och fest med kompisar på kvällen.

 

Ha en trevlig Valborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback